czwartek, 23 stycznia 2014

Jubileusz sióstr zakonnych

12 stycznia siostry zakonne ze zgromadzenia Hermanas Del Nińo Jesus Pobre przeżywały podwójny jubileusz, 170- lecie istnienia zgromadzenia i 20-lecie posługi misyjnej w Iquitos. Rano o godzinie 10:00 mieliśmy uroczystą Mszę świętą z biskupem Miguelem, a potem obiad dla wszystkich zebranych. Jak się później okazało siostry wydały ponad 300 posiłków. Dla mnie taki jubileusz to jeszcze daleka przyszłość, bo dopiero jestem trzy miesiące w Iquitos, do 20 lat jeszcze trochę brakuje. Podczas obiadu miałem okazję porozmawiać z siostrą zakonną z Niemiec, która urodziła się koło Katowic w Polsce, a potem z rodzicami wróciła do Niemiec. Jaki ten świat jest mały. Po obiedzie był smaczny tort, i nawet nie zabrakło tańców, panowała wspaniała i radosna atmosfera. 20 lat, to naprawdę długi czas, ale Pan Bóg błogosławi tym siostrom, które tutaj posługują. Obecnie  w Iquitos są cztery siostry z tego zgromadzenia, dwie z Indonezji, jedna z Kolumbii i jedna z Peru, miejscowa. Głównym celem pracy sióstr jest wychowywanie i kształcenie dzieci, katecheza od podstaw, od małego. Moim zdaniem, siostry tutaj robią kawał dobrej roboty. 
Wieczorem pojechałem odprawić Mszę świętą w kaplicy w Masusie. Po całym dniu człowiek naprawdę jest zmęczony, mimo tego że nie mam tak dużo obowiązków, to jednak klimat robi swoje. 
Od stycznia w Iquitos częściej pada deszcz i  przez to trochę temperatura spadła, ale i tak jest ciepło. Proszę wszystkich o jedną zdrowaśkę w intencji naszych sióstr zakonnych, które potrzebują modlitwy, bo wszyscy misjonarze i misjonarki potrzebują wsparcia modlitewnego, ja też.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz